zenithoptimedia2Час, витрачений людством на використання мобільного інтернету, зросте поточного року на 27,7%, і це, в свою чергу, призведе до збільшення споживання медіа загалом на 1,4%. Споживання інших медіа, в тому числі настільного інтернету, зменшиться на 3,4%. Такі дані містить щойно оприлюднений “Прогноз споживання медіа від Zenith”. 

Це другий щорічний прогноз, який відстежує зміни в структурі споживання медіа, а також оцінює, як змінюватиметься час, витрачений людством на різні канали комунікації, між 2016 і 2018 роками. Звіт показує, скільки часу ми читаємо друковані версії газет і журналів, дивимось телевізор, слухаємо радіо, “сидимо” в інтернеті, як часто ходимо в кіно й скільки зовнішньої реклами бачимо. Дослідження вже охоплює 71 країну (минулого року було 65).
71% часу в інтернеті – через мобільні пристрої
Тривалість часу, який людство проводило в інтернеті через настільні комп’ютери, досягла свого піку у 2014 році – 52 хвилини на день. Але зараз цей показник падає, оскільки користувачі переключаються на мобільні пристрої. У 2015 році мобільні пристрої обігнали настільні, а цього року люди в середньому будуть в мережі 86 хвилин на день, використовуючи мобільні пристрої, проти 36 хвилин використання настільних комп’ютерів, іншими словами, 71% споживання інтернету стане мобільним.
Мобільний інтернет зростає, показники решти медіа падають
Цього року люди витратять на інтернет у мобільних пристроях на 27,7% часу більше, ніж минулого, а інші канали комунікації, навпаки, втрачають нашу увагу: на 15,8% менше часу ми будемо онлайн через настільні комп’ютери,  на 0,5% менше часу проведемо у кінотеатрах, на 0,8% менше спостерігатимемо зовнішню рекламу, на 1,5% дивитимемося ТБ, на 2,4% — слухатимемо радіо, на газети й журнали витратимо на 5,6% і 6,7% менше часу відповідно.
Зазначимо, що ці дані стосуються ЛИШЕ часу, витраченого на паперові версії друкованих ЗМІ та “традиційний”перегляд  телеканалів. Час, витрачений на ці ж статті/телепрограми онлайн, “зараховується” інтернету. Власники ЗМІ останнім часом зробили величезні інвестиції в онлайн і в деяких ЗМІ аудиторія в інтернеті зараз більша, ніж будь-коли була у їх офлайн, тобто, традиційних, форм.
 
Мобільні технології примножують медіа-споживання
Зростання інтернету як каналу споживання інформації (спочатку через настільний комп’ютер, зараз – через мобільні пристрої) збільшило час, витрачений людством на ЗМІ на 7,9% з 2010 по 2015 роки, тобто, з 403 хвилин на день до 435. Зростання склало в середньому 1,5% на рік, і ми прогнозуємо подальше зростання на 1,4% цього року. Для 2017 роки ми прогнозуємо зростання на 1,2%, а у 2018 – лише на 0,4%, оскільки споживання інформації через мобільні пристрої сповільнить поступ. Ми очікуємо, що в середньому в світі у 2018 році споживання медіа складе 448 хвилин на день.
Телебачення, як і раніше, домінує в глобальному споживанні медіа
Незважаючи на поступове зниження уваги до себе, традиційне телебачення залишається на сьогоднішній день найпопулярнішим з усіх засобів масової інформації по всьому світі, отримавши 177 хвилин уваги на день у 2015 році. Інтернет посів друге місце із 110 хвилинами щоденно. На ТБ припадав 41% світового споживання медіа у 2015 році, і ми очікуємо, що у 2018 році його доля складе 38%, а інтернет набере 31%.
 
ZenithOptimedia – одне з найбільших медіа агентств у світі, 262 офіси якого працюють у 74 країнах. В Україні присутнє з 1996 року, з 2006-го входить у найбільшу в країні рекламну групу Publicis Groupe Ukraine, з 2008-го – в топ-5 медіа агентств України. У київському офісі ZenithOptimedia працює більше 60 співробітників. Клієнтами агентства в Україні є L’Oreal, Nestle, Sanofi, Raiffeisen Bank Aval, KOMO та інші національні й міжнародні бренди. http://www.zenithoptimedia.com.ua