16УАВПП (нова назва — Українська асоціація медіа бізнесу) за сприяння Проекту «У-Медіа» розпочала реалізацію проекту «Медіа карта преси 2016». Про це повідомляється у розповсюдженому релізі.

«Протягом 4-х місяців ми будемо збирати та узагальнювати інформацію про діючі вітчизняні друковані ЗМІ. Результатом стане база даних про друковані періодичні видання (газети та журнали) та їх ключові показники (періодичність, географія розповсюдження, тощо), а також про власників. Наступним етапом буде створення зручного сервісу для роботи з цією базою даних – пошуку, аналізу, тощо», — йдеться у повідомленні. 

Станом на початок 2016 року знайти достовірну інформацію про власників друкованого ЗМІ в Україні нелегко. Хоча 01 жовтня 2015 року набув чинності Закон № 674-VIII щодо забезпечення прозорості власності ЗМІ, однак його прийняття не вплинуло на стан прозорості інформації про власність у сфері друкованої преси. Читачу, як і раніше, нелегко дізнатися, хто є власником певного ЗМІ.

Консолідованої інформації та зручного пошуку, окрім питання власності, немає також і щодо географії діяльності, кількості видань на певні території та інших важливих характеристик ЗМІ. Зручний доступ до актуальної бази даних про діючі ЗМІ та їх характеристики надасть можливість:

— підвищити медіаграмотність населення,

— відслідковувати охоплення та прогнозувати масштаб/вплив замовних матеріалів,

— вивчати стан забезпечення доступу до інформації та плюралізм думок у окремих регіонах, містах, населених пунктах,

— застосовувати на практиці передбачені законодавством антимонопольні обмеження щодо ЗМІ.

Забезпечення прозорості медіа власності випливає з міжнародних зобов’язань та рекомендацій Західноєвропейських експертів (Рекомендацій Комітету Міністрів Ради Європи № R (94) 13 «Про заходи щодо сприяння прозорості ЗМІ»; Резолюція №1466 (2005) Парламентської Асамблеї Ради Європи «Про виконання обов’язків та зобов’язань Україною».

«Аби створити максимально зручний ресурс, ми залучимо експертів, які використовують данні щодо власності на ЗМІ, до надання пропозиції щодо структури та наповнення Медіакарти.Тих, хто бажає долучитися до цього процесу з самого початку, заохочуємо звернутися до офісу Асоціації», — йдеться у релізі.