Передісторія скандалу довкола газет почалась  ще 27 років тому. Мова йде про висвітлення однієї із найтрагічніших подій в історії футболу, яка трапилась у квітні 1989 року на стадіоні «Гіллсборо» під час матчу у Шефілді між командами «Ноттінгем Форест» і «Ліверпуль». В результаті тисняви тоді загинуло 96 вболівальників, 766 зазнали травм.  Трагедія сталась через неправильні дії поліції та  співробітників стадіону, які неналежним чином організували потік вболівальників, через що ті опинились затиснутими з усіх боків огорожею. Постраждалим також невчасно була надана допомога. 

26 квітня цього року після тривалих розслідувань обставин справи,  суд вирішив, що 96 вболівальників були вбиті.  Журі присяжних вважає, що відповідальним за смерті людей є шеф поліції, Девід Дакенфилд, який командував загонами поліцейських на матчі.

The Times та The Sun, як і більшість британських видань, присвятили цій справі розлогі матеріали, однак на першу шпальту їх не винесли – таке ігнорування стало причиною обурення читачів.  Адже у 1989 році саме The Sun через чотири дні після трагедії опублікувала сумнозвісний репортаж на першій шпальті під заголовком The Truth («Правда»).  У ньому  стверджувалося, що у загибелі вболівальників винні п’яні фанати «Ліверпуля», що прорвалися в заповнений сектор і що фанати били поліцейських, які робили штучне дихання постраждалим, а також «мочились на трупи загиблих».

Пізніше ці твердження були спростовані, оскільки на наявних документальних відеодоказах видно, що саме відбувалось на стадіоні. Цю брехню газеті пригадували неодноразово, а сім’ї загиблих вимагали вибачень – видання вибачилось у 2004 році та 2012 році.

The Times також зазнала критики через відсутність матеріалу на першій шпальті. Обидві газети належать до видавничого дому News UK, який був куплений американською  News Corp group Руперта Мердока.

Читачі та публічні особи (зокрема, актор Стефан Манган) називали таке ігнорування «огидним» й «нікчемним» та писали обурливі дописи у соцмережах на адресу видань.

Як повідомляє BBC, у The Times розглянули цю критику, і зазначили, що вони активно висвітлювали всю справу в он-лайн та у своїх матеріалах, однак припустились помилки, не опублікувавши фото на першій шпальті.  В результаті фото було змінено – у другому варіанті це фото сімей загиблих.

У свою чергу редактор The Sun Том Ньютон Дан у коментарі для Sky News зауважив, що він розуміє гнів людей щодо репортажу у The Sun 27 років тому: «Ми заслуговуємо на все, що буде кинуто в наш бік».