Реформування системи видачі дозволів на встановлення газетних кіосків забезпечить 30% зростання продажів пресиРеформування системи встановлення газетних кіосків дозволить збільшити обсяги роздрібного продажу преси на 30% та принесе додаткові надходження до бюджету. Такі результати дослідження економічних наслідків комплексного реформування системи видачі дозволів на встановлення газетних кіосків, проведеного Українською Асоціацією Видавців Періодичної Преси (УАВПП).

УАВПП провела якісне опитування видавців та розповсюджувачів преси з метою спрогнозувати можливі наслідки спрощення видачі дозволів на встановлення газетних кіосків. Загалом було опитано 16 компаній, які є найбільшими видавцями та розповсюджувачами преси. Опитуванням передбачалось отримати їх оцінки та прогнози можливих результатів ведення бізнесу у випадку, якщо процедуру встановлення нових кіосків з продажу друкованої продукції буде спрощено, а власники законно оформлених торгівельних точок отримають певні гарантії захисту від знесення кіосків «в один прекрасний момент».

Отже, видавці та розповсюджувачі преси прогнозують, що реформування системи встановлення газетних кіосків дозволить

  • на 30-35% збільшити обсяги продажу преси,
  • на 10-15% збільшити податкові відрахування видавничих компаній та розповсюджувачів.

Проте є три ключові умови, виконання яких є життєво необхідним для збільшення кількості точок роздрібного продажу друкованої продукції:

— гарантії захисту від знесення (без надання рівноцінного місця) для законно встановлених і законно працюючих газетних кіосків на строк не менше 5 років з моменту встановлення,

— спрощення процесу відкриття нових кіосків, а саме встановлення максимально допустимого терміну прийняття рішення про встановлення кіоску, визначення вичерпного переліку платежів та документів, необхідних для встановлення кіоску,

— надання кіоскам з продажу друкованої продукції спеціального статусу та можливості ведення торгівлі без застосування касових апаратів. Окрім цього, такі кіоски мають бути законодавчо визначені як Тимчасова споруда, не менше 50% асортименту якої складає друкована продукція (газети, журнали, книги, тощо), а решта — супутні, в тому числі продовольчі підакцизні товари, окрім алкоголю.

Нагадаємо, що розвиток мережі роздрібного продажу преси є необхідним для покращення доступу громадян до друкованого слова та інформації. Сьогодні Україна займає одне з останніх місць в Європі за кількістю кіосків на тисячу мешканців, що створює суттєві перешкоди для доступу до друкованого слова.

На виконання доручення Міжвідомчої робочої групи з аналізу стану додержання законодавства про свободу слова та захист прав журналістів (програма «Відкрита розмова») при Президентові України, Державний комітет телебачення і радіомовлення спільно з Українською асоціацією видавців періодичної преси здійснює розробку проекту Закону України про внесення змін до чинного законодавства щодо розвитку роздрібної мережі друкованої продукції.

Джерело: http://uapp.org/index.php?lang=uk&theme=news_uapp&item_id=12660